DNI day
GODZIN hour
MINUT minute
SEKUND second
Omówimy temat sztucznej inteligencji w szerokim kontekście, nie skupiając się wyłącznie na jej generatywnych aspektach. Zajmiemy się zastosowaniem AI w automatyzacji obsługi klienta przez chatboty i asystentów głosowych, analizą predykcyjną w bankowości, rozpoznawaniem obrazów w procesach weryfikacyjnych oraz budową nowoczesnych platform danych wspierających rozwój AI. Przyjrzymy się również nowym regulacjom dotyczącym cyberbezpieczeństwa i ich wpływowi na przyszłość tej technologii.
Pojęcie kilentocentryczności i hiperpersponalizacji nieustannie ewoluuje. Porozmawiamy o tym, jak rozwiązania AI wpływają na ten proces, jakie wyzwania niesie dostosowanie do nowych regulacji, w jaki sposób technologie mogą poprawić ochronę klienta oraz jak dobrze klienci rozumieją te zmiany. Zajmiemy się także rolą AI w procesie kredytowym.
Podczas sesji trzeciej spróbujemy odpowiedzieć na pytania dotyczące przyszłości bankowości: w jakim kierunku zmierza, jakie wyzwania technologiczne i perspektywy przed nią stoją, jak skutecznie zmonetyzować nowe technologie oraz czy to tylko sztuczna inteligencja kształtuje przyszłość sektora.
Nowością w tym roku będzie debata w formule „Oxfordzkiej” – starcie poglądów na temat roli sztucznej inteligencji i człowieka w przyszłości bankowości. Czy AI może całkowicie zastąpić czynnik ludzki, czy też współpraca tych dwóch elementów jest kluczem do sukcesu?
Podczas IT@BANK 2024 zostaną wręczone nagrody dla najlepszych firm informatycznych działających na rzecz banków komercyjnych i spółdzielczych.
W pierwszej części konferencji przyjrzeliśmy się ewolucji technologii sztucznej inteligencji w sektorze finansowym. Rozmawialiśmy o najnowszych zmianach, jakie miały miejsce w ciągu ostatnich kilku miesięcy, ze szczególnym naciskiem na rosnące znaczenie AI w modelach open source. Omówiliśmy, m.in. jak technologie deep learning wpływają na obszar DevOps oraz porównaliśmy różnice między wykorzystaniem AI w bankach w Polsce i za granicą.
Drugą sesję poświęcona była tematyce hiperpersonalizacji, obsługi klienta i dostarczania produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Zrozumienie, że dane stanowią kluczową walutę w nowoczesnej bankowości, doprowadziło nas do dyskusji na temat roli danych w tworzeniu hiperpersonalizowanych ofert. Skoncentrowaliśmy się na wyzwaniach, jakie niesie ze sobą personalizacja czasu rzeczywistego i sposobach na obniżenie współczynnika reakcji na przekaz marketingowy. Odpowiedzieliśmy również na pytanie, kto jest głównym beneficjentem rozwiązań w obszarze hiperpersonalizacji – bank czy klient? Poruszyliśmy także kwestie związane z monetyzacją danych oraz nowymi technologiami stosowanymi nie tylko w sektorze finansowym.
Trzecia sesja konferencji była poświęcona zagadnieniom związanym z bezpieczeństwem w bankowości. Polskie banki oczami klienta to krajowy lider w obszarze cyberbezpieczeństwa – tak twierdzi ponad połowa Polaków. To z jednej strony wyróżnienie, z drugiej odpowiedzialność. Ufamy dzisiejszej bankowości, bo jest ona cyfrowo stabilna, co stanowi warunek bezwzględny funkcjonowania instytucji finansowych na całym świecie. Obecnie wszystkie banki podejmują wysiłek skierowany na budowę i wzmacnianie cyberodporności. Wyzwanie to skierowane jest nie tylko do instytucji finansowych, ale również wobec podmiotów świadczących usługi cyfrowe dla banków. O perspektywach i aktualnych trendach w obszarze cyberbezpieczeństwa rozmawialiśmy w sesji trzeci konferencji.
Podczas IT@BANK 2023 zostały wręczone nagrody dla najlepszych firm informatycznych działających na rzecz banków komercyjnych i spółdzielczych. Dodatkowo, uhonorowane zostaną tytuły Wizjonera Rynku oraz Produktu Roku. Szczegółową relację znajdziecie Państwo na łamach Miesięcznika Finansowego BANK oraz na portalu BANK.pl
Stałym wyzwaniem managerów jest precyzyjne określanie najlepszego kursu i kierunku rozwoju. Już po raz kolejny w trakcie konferencji IT@BANK odbyła się debata z udziałem członków zarządów odpowiedzialnych za technologie i cyfryzację polskich banków.
.
Moderator: Adam J. Kępa, Director, Technology Consulting, PwC Polska
Uczestnicy:
.
Moderator: Piotr Krawczyk, Dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji, PKO Bank Polski SA
Uczestnicy:
Kontakt dla sponsorów oraz
dla uczestników z firm:
Sprawy organizacyjne
Marta Rakowska
m.rakowska@BANK.pl
tel. (22) 627 59 64
Kontakt z mediami:
Emilia Ożarowska
emilia.ozarowska@cpb.pl
tel. kom. 723 723 769
Centrum Procesów Bankowych
i Informacji Sp. z o.o.
ul. Solec 101/5, 00-382 Warszawa
Administrator strony www:
Olga Kripiec
olga.kripiec@cpb.pl